Wednesday, March 23, 2011

Kambas + Gambas not GAMPANG!!

salam & hai korang.........

pelajaran hari ni................kenal sayur...............kekekeke

korang tau ke sayur ape tu weh?? ( kat tajuk tu tapi bukan GAMPANG tu ek )
ish.....korang neh....bute sayur betol....hahahaha......

ok...........aku tambah ilmu korang pasal sayur ni yer......



ni KAMBAS a.k.a PERIA.......


yang ni GAMBAS a.k.a PETOLA........

haaa kenal tak sayur2 tuu?? takkan la korang bute peria ngn petola an?? hikhikhikhik..........
ekceli korang nama KAMBAS & GAMBAS tu nama lain bagi PERIA ngan PETOLA....
aku baru jer tau semalam....dari mana aku dapat nama-nama sayur tu?? opkos lah dari kakak2 opis aku yg glemer2 ni kan......siap bergadoh2 seyh nak menegakkan kebenaran.....termasuk aku.....tak pueh hati teros aku panggil Mr Goog bagi meleraikan pergadohan kami ( yeyek jer kan ).......mule2 carik gambas....jap ag kuar gambar ni ;


pastu search kambas...jap ag kuar gambar ni ;


hahaha....menyirap jer.....kene search SAYUR KAMBAS & GAMBAS  la ngek baru buleh!! wakaka

dah dapat gambar2 sayur kambas ngan gambas maka terlerai lah pergadohan kami.....( yeyek lagi )...hehe

so korang selamat mengguna perkataan baru untuk PERIA & PETOLA a.k.a Kambas & Gambas.......

hukhukhuk......tetibe macam teringin nak makan GAMBAS masak sooh oon macam kat gambar tu......hekhekhek


all piccas thanks mr goog!

No comments: